torsdag 3. oktober 2013

Sausanking i Skallelv

I helgen som var, fikk vi lov å være med på sausanking i Skallelv.
Vi gledet oss masse, og vi fikk ei helt utrolig flott helg i Skallelv sammen med fantastisk flotte mennesker og dyr :)
Været var okei, vi hadde nok alle årstider på denne helgen ;)

Jeg og Annaliisa gikk langt oppover Komagdalen å leita etter sauer.
På lørdagen gikk jeg jeg over 1,5 mil og vi var i aktivitet fra kl 09.00 på morningen til 21.00 på kvelden, kun avbrutt av litt matpauser ;)
Når vi kom inn for kvelden var badstuen varm så vi fikk varmet oss godt, før vi fikk servert deilig pizza ala Annaliisa og Thor :)
Vi hadde tenkt å kjøre hjem, men jentene sovna på sofaen så da var det bare å bære dem opp i seng på loftet, vi skulle jo være klar til kl 09.00 på søndagen også ;)





Mary og Ingrid har jo vært litt skeptisk til sauer, men etter en dag med innsamling og jaging var Mary klar for å gå i innhenget å sortere ;) Ingrid var ikke like tøff, men hun hjalp til med det hun kunne :)
Mary fant seg også noen kosesauer som hun fikk kose med å susse litt på :)




På veien hjem på søndag kl 19.00....etter å ha vært ute nesten hele dagen, var det to sauesankere som var veldig trøtt og sliten :) Mary fikk vi vekt når vi kom hjem, så hun kunne dusje å spise før hun la seg, men Ingrid var helt bort å vi måtte bare bære henne rett i seng ;)

Vi gikk på geitene til Annaliisa og Thor også, men de skulle ikke hjem helt ennå ;)
 
Vi hadde ei utrolig flott helg i Skallelv, for meg ble det ett lite tilbakeblikk til barndommen da farmor hadde sauer og jeg hadde min egen sau, Linda :) Da jeg nesten bodde i fjøset og flaskelammene bodde i huset. I det samme huset som jeg tilbringte helga i, der jeg var så mye som barn.
Jeg er mer en klar til neste år, når sauene skal hentes hjem igjen....da stiller vi opp og leiter, jager og sanker :)
For ikke å snakke om at vi må til Skallelv å hilse på lammene når det blir vår.....jeg gleder meg allerede :)

1 kommentar:

Malys krok sa...

Å så moro dere har hatt det! Ser kjempesliten ut, de to jentene, men det er jo ikke rart slik som de har jobba! Ja iallefall har de være med i jobbingen hele dagene.
Kjempefine bilder du viser! Tusen takk for dine kommentarer hos meg og Emma! Ønsker deg og dine en fin helg! Klem fra Margit-