fredag 6. september 2013

Det er ikke lett å være mamma

Det er ikke lett å være mamma, det er slettes ikke lett i det hele tatt!!
Man bekymrer seg mye, ofte mer en nødvendig....men man bekymrer seg alikevel.
Jeg har kjempe fine unger, som det helt sikkert ikke er noe grunn til å bekymre seg over....men jeg er veldig bekymra!!
Jeg føler at etterhvert som de blir eldre, mister jeg mere kontroll....plutselig er det bare minstemor som jeg har helt kontroll over, og det er ikke noe god følelse....jeg liker å ha kontroll!!
Jeg liker å bestemme, hvor de skal, hva de skal gjøre og hvordan det skal gjøres....og hva de IKKE skal gjøre!!
Den kontrollen forsvinner....sakte men sikkert mister jeg kontrollen og dagene går uten at jeg egentlig er helt sikker på hva som skjer. Jeg er naiv, kanskje litt dum....tenker ikke på dette er en del av livet....en del av å være mamma!!

Christine syns synd i meg, hun liker ikke at jeg bekymrer meg så mye.
"Slapp av" sier hun " du kan stole på meg!!"
Jeg stoler på deg Christine, det er bare alle de andre jeg ikke stoler på!!
Verden kan være en grusom plass, selv om vi har det veldig fint og trygt i Vardø....ting kan skje!!
Og det ødelegger mammahjertet mitt, for jeg har ikke kontroll!!
Det er slettes ikke lett å være mamma!!

Det er tider der jeg bare koser meg, tider da det er helt konge å være mamma!!
Når jeg blir sminket og frisert etter alle kunstens regler, når min sønn på 14 år gir meg en god klem og en muss, bare fordi han er så glad i meg. Når jeg må synge "Ole lukkeøye" og " Blinke stjernelill" hver kveld. Når 15 åringen kryper opp i fanget mitt å vil være liten, det er så godt å være mamma da.....og jeg vet at noe rett har jeg gjort!!
Og når alle sover trygt i sengene sine og jeg har alle med meg her hjemme, da koser jeg meg for da har jeg faktisk full kontroll!!
Og jeg vil selvfølgelig bare alt det beste for ungene mine, jeg elsker dem så høyt og jeg skal være der for dem hele veien....ALLTID!!

1 kommentar:

Malys krok sa...

Nei det er ikke alltid like lett å være mamma! Det er jeg helt enig i, men jeg føler på meg at du blir å klare det selv om du ikke har den hele og fulle kontrollen!
Ble varm inni meg når jeg leste om hvor glad du er i ungene dine!
Viser til innlegget under her og sier at det er
Koselig med slike småvenner som overnatter! Ser ut til å kose seg veldig, de fire jentene! -Margit-