mandag 29. juli 2013

Årets ferietur

Vi kjørte i første omgang til Rovaniemi, der tok vi ei overnatting på Sky hotell....med eget soverom og badstu på rommet ;) Jentene kosa seg masse i badstuen og sov som noen steiner hele natten. Ingrid ville sove med mamma og Mary ville sove med pappa, så Mary og Chris Marius tok soverommet og meg og Ingrid sov i "stua" ;)

Jeeeeiiii, endelig i Sverige og det er heldigvis ikke så langt igjen til Piteå.
Vi måtte selvfølgelig på IKEA og Candy World, og Max for en deilig burgare ;)

Fremme i Piteå og til nydelig vær.
Vi hadde bestilt hotellrom, men etter ei natt der fikk vi bytta til hytte....jeg abefaler hytte fremfor hotell, vi er så glad for at vi fikk hytte!!
Hytta var kjempe fin, med to soverom, stue med kjøkken og fint bad. På hverandaen kosa vi oss både seint og tidlig ;)
Mamma og Bjørn Tore var også i Piteå, så vi var en del i vogna hos dem, der var også onkel Frode og Lene og Ingrid og Per. Det var kjempe koselig å være sammen med dem også!

Selv om været var bra måtte vi jo besøke Nimbys verden, ett kjempe fint lekehus for ungene. Der ble det også holdt show ett par ganger om dagen og vi var der på barnedisco.

Og på formiddagen når sola skinte som mest, da var vi å bada i utebassenget som var der. Vi var ikke i innebassenget i det hele tatt, for vi kosa oss sånn ute! Det var ett nydelig grønt område så man kunne ligge rett ved bassenget å sole seg mens jentene badet, og man så dem hele tiden :)
Vi kosa oss med jordbær og saft, fruktpose, kaffe og bullar ;)

Vi har hatt noen fine dager, mye bedre enn vi hadde trodd ;)
Det er jo ikke alltid så lett å være sammen hele tiden når man ikke er helt vant til det. Å jeg har jo vært ekstremt selskapsyk etter å ha gådd hjemme så lenge, formen har vært veldig opp og ned!
Men jeg har en tålmodig mann, og jag syns vi har hatt det veldig fint!
Jentene har iallefall kost seg skikkelig, med bading og leking :)
Og det var kjempe koselig å være sammen med mamma og Bjørn Tore, og resten av gjengen. Det er kos når man er litt flere. Det er andre året på rad vi er å ferierer med mamma og Bjørn Tore, så nå vurderer vi campingvogn vi også....så vi får se hva det blir til ;)