lørdag 8. desember 2012

8.desember -god frokost, julenisse og rampe Ingrid




 I dag rundt kl halv elleve, ble jeg vakt av en glad Mary!
Hun innviterte til frokost og alt var klart! Å til frokost fikk jeg servert vafler og marsipan :) Ikke akkurat den sunneste frokosten, men jeg kunne jo ikke si nei. Så da ble det vaffel med syltetøy og kaffe til meg, marsipan klarte jeg å styre unna men det var nok Mary bare glad for, for da ble det mere til henne! Ved middagsbordet i dag hadde nemmelig hun og pappaen en veldig interesant samtale:
Mary: "All mat i verden skulle vært fisk og all godteri skulle vært marsipan! Og så skulle man ha tissa saft og bæsja marsipan!"
Pappa: "Hadde du drukket tisse mitt da?? Hvis det var saft."
Mary: "NEI!! Eller jaaaa, hvis jeg hadde fått det i en kopp!!"
Ja vi har mye å tenke på å prate om i denne familien!! ;)
 
SÅ har vi vært å hilst på julenissen i dag, han var nemmelig på Rema 1000.
En skikkelig fin nisse var det, å ungene fikk poser med godterier. Mary og Ingrid hilste på han og tok han i hånda, men når det var dags å få godterier så ville de ikke helt alikevel. Dessuten begynte Mary å blø neseblod, å da ble alt liksom litt ødelagt.
Men de gikk frem, fikk hver sin pose og alt var greit, så handla vi og dro hjem.
I dag har jeg funnet frem litt jule-kort-lage-greier og jeg tenkte at dette klarer de vel greit å holde på med. Å Mary klarer det uten noe problem, hun ordner å limer og maler og klipper, mens Ingrid derimot, hun ødelegger å klistrer lim overalt, ødelegger limen, maler på bordet og veggen og alt hun tar i må kastes i søpla, og ikke nok med det, når hun er ferdig med å ødelegge sitt eget ødelegger hun mitt. Jeg hadde to kjempe fine garndusker som Christine lagde til meg når hun var liten, de ligger som masse tråder i søppla nå, og noen bak sofaen...totalt ødelagt!!
Den ungen kommer til å gjøre meg sprø en vakker dag, hadde det bare ikke vært for at hun er så skjønn og vakker når hun kommer med tårer i øynene å sier "Unnskyld, mamma, æ vilte jo ikke gjør det!!"

1 kommentar:

Malys krok sa...

Så heldig du var! Vafler er godt!
Skal si Mary er flink!

Måtte le av den samtalen til far og datter!

Synd Ingrid ødela så mye! Blir nok bedre når hun blir større!Men hun skjønner det vel nå og, at dette er galt, hun vil bare ikke være ordentlig! Søt er hun uansett!

Fine er de begge to der de har pyntet seg til julebord!

Ha det godt! Ønsker dere alle en fin helg! Klem! -Margit-