søndag 9. september 2012

Ikke noe design hjem



Det er mange ganger jeg ønsker meg ett ryddig hus, fullt av sånne skjønne ting, blonder duker, hvite greier overalt og fine matter på gulvene. Pynt og hyller, ny lys sofa i stoff og nytt stuebord står høyt på ønskelisten. Ved nærmere ettertanke har jeg valgt å nøye meg med det jeg har, enn så lenge, sofaen er sikkert ti år gammel og begynner å bli nokså hullete, duken er flekkete og ligger litt overalt på det hakkete og oppskrapete stuebordet jeg har og matter har jeg ikke hatt på gulvet på hundre år. Gardiner liker jeg ikke så her er det bare persiener i vinduene!!
Jeg har absolutt ikke ett hjem jeg kan legge ut på noe blogg eller skryte av til andre, men her er hjertevarme så det holder, litt skit og støv i krokene så ingen føler seg ensom, ungene mine har leker overalt i stua mi og rett som det er har jeg ett svært "telt" her også.....det er viktig at ungene føler at det også er demmes hus!! Jeg syns det er litt skummelt å få folk på besøk, spesielt ikke hvis jeg ikke kjenner dem godt, men det er fordi jeg har det ganske rotete her og vil ikke legge skjul på at jeg iblandt skjemmes litt over det. Hullene i sofaen gjør det heller ikke noe bedre.....Men jeg trives her jeg, å det ser ut til at ungene også gjør det, jeg trives med å se at det leves rundt meg og ryddinga den tar vi når vi orker. Kan kanskje ikke skylde på at jeg er syk heller, men i perioder så er energien lik null å da prioriterer jeg ikke å ha det ryddig hjemme men heller å kose meg med familien min, strikking og avslapping.....muligens jeg er litt rar!!

1 kommentar:

Malys krok sa...

Åja, Linda! Det er akkurat slik det skal være! At ungene får lov å leke på denne måten er jo kjempebra!
Du er ikke rar! Men skjønner det du sier om å få uventet besøk...
-Margit-