lørdag 18. juni 2011

Første møte med livets harde realiteter.....

Vi var en tur på kaia i dag, der som Chris Marius har kontor, og derifra er det ikke så veldig langt å gå til kiosken. Mary fikk 20 kr og skulle gå på kiosken for første gang helt alene. Hun tok pengen i lille handa og la på vandring, snudde seg bak ett par ganger men gikk standhaftig opp mot kiosken......jeg sneik meg etter og ble stående å se på henne i det hun gikk inn på kiosken....



...jeg ventet lenge.....og med ett sto hun i døra på vei ut av kiosken.
Jeg vinket til henne og hun ropte høyt og sår i stemmen "Mammaaaaaaa!!!" Jeg ble jo urolig å lurte på om noen hadde vært slemme med henne.....og jøjje meg så sannelig hadde de det!!!
"Æ fikk ikke kjøpe alt som æ villeeeeeee....." vrælte hun til meg når vi kom litt nærmere hverandre......"Æ ville jo ha sånn Kitty iiiiiiis!!!!!" Hun hadde handa full av godterier, men det er klart det begrenser seg hvor mye man får for tjue kroner!! " Å æ fikk ingen peng tilbakeeeeeeee!!!"
Med andre ord, ett av livets harde realiteter hadde nå også nådd min lille vakre datter, man får ikke alt man vil her i livet om man ikke har penger til det.....å tjue kroner rekker dessverre ikke så langt!
Nå skal det sies at mamma hjertet er veldig soft for sånne små jenter som gråter fordi de så gjerne ville ha en Kitty-is, såe jeg forsynte henne med litt mere penger å hun kom snart tilbake glad og fornøyd, med Kitty-isen hun ville ha og en like stor glede, hun hadde fått penger tilbake!!;o)
Ha en fin lørdagskveld!!=)

2 kommentarer:

Siw Aina sa...

Hihihi, stakkars søte snuppa da :)
Greit at de lærer, og det blir nok fort noen tårer på veien ja kan jeg tenke meg.

Håper dere får ei fin helg videre.
Klem

Anonym sa...

D va kanskje ikke å lære om livets harde realiteter men mer om at d e mer penga i lomma på mamma!!!