tirsdag 26. april 2011

Siste påskedag i Persfjord

Den siste påske-ettermiddagen tilbringte vi i Persfjord. Det var nydelig vær, og vi kunne være uten lue og votter. Ungene storkosa seg med vann og sand. å vi var i fjæra å leita etter skatter og rare dyr. Vi fant snegler, småfisk, "marihøner" (en liten reke) og masse masse blåskjell. Bestefar fant også en inntørket sjøstjerne som Ingrid ville se på, men hun syns den var litt skummel.
Vi elsker å være i fjæra, det er så masse fint å se der.....vi fant masse fine sjøglass også er det så mange fine steiner i fjæra.



Mary var uheldig å kasta litt sand i retningen der Ingrid sto.....












....det resulterte i en litt sur Ingrid, som hadde sand like til i bleia!!;o)

Mary og Ingrid ville hjelpe pappa med å sette skuteren inn på låven for sommern. Mary er helt hekta på skuter hun, blir helt vill å vil bare være med å kjøre. Ingrid er litt mere skeptisk!=)




På låven fant vi skuteren til Max, å den var jo bare så stilig....den måtte prøvesittes!=)




Vi hadde en skikkelig fin ettermiddag i Persfjord, vi var der mange timer. Å etterpå dro vi hjem å dusjet å la oss, ungene sovnet i full fart etter all frisklufta!=)

Nå er det tilbake til hverdagen. Ungene er i barnehagen å Chris Marius er på jobb, jeg skulle vært å trent men utsetter det til i morgen....i dag skal jeg kose meg hjemme med alt jeg ikke har gjort i påska!;o) Det er godt med fri, det er godt å ha Chris Marius hjemme.....men jeg merker at jeg blir dårlig av å få så mye kræsj i rutinene mine. Jeg kjenner meg slapp, trett og generelt uopplagt. Når rutinene blir brutt, glemmer jeg medisiner, vitaminer og andre viktige saker....så alt bare flyter rundt meg. Så nå skal jeg røske fatt i rutinene og hverdagen igjen, så blir det vel ikke mere fri før til sommerferien!;o)



1 kommentar:

Malys krok sa...

Jeg blir så betatt og glad i de to små skjønnhetene dine! Det er så trivelig å få se dem i aksjon fra morgen til kveld! Og som de styrer og strever! Godt de har deg i nærheten når noe skjer, slik at mye blir foreviget! Det blir de nok å sette pris på senere! Og så får jo jeg se dem også! Ha det godt, Linda! Og så håper jeg du,fort, kommer inn i hverdagens nødvendige rutiner igjen!
-Margit-