onsdag 23. februar 2011

Ufør

Da var det bestemt, i dag, at jeg skal søke om å mest sannsynlig får varig uføretrygd......i en alder av 34 år er jeg ferdig utprøvd på arbeidsmarkede, legen og terapeuten min mente absolutt at det ikke var mere å prøve. Etter 6 år på midlertidig uføretrygd, blir den antakeligvis nå permanent. Tankene rundt dette er blanede, jeg er glad for den trygghet og forutsigbarheten dette gir, jeg vet hva som kommer inn hver månede, jeg slipper å sende meldekort og jeg får antakelig plass på VTA på ASVO (VTA=Varig tilrettelagt arbeid) noe som også gir meg en fast "jobb"!! Samtidig betyr det at jeg må innrømme for meg selv at det ikke ser ut til at jeg noen ganger i mitt liv skal ha ett ordinært arbeid......jeg kommer antakelig ikke til å bidra noen ganger med full lønn, feriepenger og ellers de goder man har som arbeidstaker i en ordinær bedrift. Jeg har aldri hatt en fast jobb lengere enn ti måneder, utenom ASVO, og kommer heller mest sannsynlig aldri til å få det.....i grunn utrolig trasig!!
Vel, når alt det er sagt så må jeg også si at jeg håpet jo at det skulle bli uføretrygd nå når situasjonen min er som den er i dag, jeg er lei av usikkerheten rundt økonomien og jobb situasjonen min, det faller nå på plass! Og det er jo ingen somsier at jeg ALDRI kan komme til å klare en jobb, det kan jo skje endringer etterhvert når jeg blir eldre og visere!;o)
Linda

1 kommentar:

Malys krok sa...

Ja, hvorfor ikke? Det kan sikkert være verd å få denne "sikkerheten" som dette sikkert gir. Du vet,som du sier, at du får lønn og trenger ikke bekymre deg for det økonomiske. At du også har en jobb å gå til er jo fint, ikke ta dette som et nederlag, men som en hjelp i en litt vanskelig tid!
Bra at de "rundt deg" forstår hva som er best akkurat nå! Jeg sender en varm klem og ønsker deg alt godt!
Du er ofte i mine tanker!
-Margit-