mandag 1. november 2010

Vinter på tur og gamle bøker

I helga var vi i Kirkenes, å da vi kjørte dit på lørdagen var det skikkelig vinter. På det kaldeste var det -16 grader og sneen lå kvit å blinket som diamanter i trær, på bakken å i strå.
Solen skinte som bare det, selv om den ikke kom noe særlig høyt opp på himmelen. Nå er klokka stilt en time tilbake og det blir forferdelig tidlig mørkt her oppe. Ja allerede når man går hjem fra jobb....ett sikkert tegn på at vi går lange mørke dager i møte, å det gjelder å suge til seg de siste solstrålene på ei stund.

På veien hjem fra Kirkenes, satt plutselig mikkel rev ved veien, å da vi tok ned vinduet var det en pipe-konsert uten like der han satt. Så det var nok ett par mus eller lemmen som ble denne karens kveldsmat på søndagskvelden.

Når jeg var hjemme hos min mamma denne helgen kom hun med noe til meg. Hun hadde funnet dem på loftet og jeg ble så glad for å se dem igjen. Tror dette var noen av de fineste bøkene jeg viste da jeg var liten, de er full av vers og små historier. Disse bøkene ble først utgitt i 1957 så de er ganske gamle. Vet ikke sikkert når mine er kommet ut, men de ser gamle og brukte ut....å de betyr mye for meg!
Det skulle være 10 bøker men mamma fant bare 8, men hun skulle leite å se om hun fant fler.

Hun hadde også funnet fire av disse, "Hjemmenes bibel i farger". Den brukte vi også å lese, jeg og Camilla. Der ser det også ut til at det mangler to bøker....får håpe mamma finner dem!!

Syns det er så morsomt med sånne ting som har fra da man var liten, å som man kan gi videre til sine barn. Skal begynne å lese fra bøkene mine til Mary og Ingrid....å jeg håper de får like mye glede av dem som jeg!!=)

1 kommentar:

Malys krok sa...

Så flott, Linda! At du vil lese dette for Mary og Ingrid etterhvert! Da får jo de også bli kjent med Jesus og det er så viktig!
Mitt skattkammer er også fine bøker!
Her blir det nok mange kosestunder i hjemmet!
Ser ut til at dere har hatt en fin tur, selv om dere møtte Kong vinter! Og så møtte dere en annen artig kar - Mikkel Rev! artig skrevet!
Ønsker dere en god natt og morgendag!
-Margit-