onsdag 3. november 2010

Lille er syk og Mary kan skrive navnet sitt

Lillemor er syk stakkar. Hun har feber og er skikkelig slapp å dårlig form.
Hun vil helst bare sitte eller ligge på fanget, og om dagen sover hun bare hvis jeg sover sammen med henne i vår seng.
Hun snørrer og sikler, å gråter......mens hun gnir seg godt ned i meg, sånn at jeg er godt innsmurt i snørr og tårer!!=) Er ikke det det som er en av gledene ved å være mamma??!!;o)
Iblandt ser hun på meg med litt sånn bedende øyne, som om hun lurer på hvorfor jeg ikke gjør noe for å ta bort uffen i kroppen hennes.....men så legger hun seg ned på brystet mitt og hlder hardt fast i meg.
Så plutselig vil hun lese, men når vi har sittet oppreist en stund å sett i boka, så slenger hun den på gulvet å legger seg ned igjen....hodet føles nok både tungt og stort.
Noe av det beste hun vet er å putte kosedyrene sine opp i nesa. Så hun sitter ofte med Minni Mus sin hale å roter oppi den. Da koser hun seg skikkelig....rare jenta mi!!=)
Halen til lille apetass er også fin å ha i nesa!!=)
Å innimellom så kommer det ett smil og litt latter, men det varer bare en liten stund....men det holder i massvis for meg, og når det går over legger vi oss i storsenga å koser litt til vi sovner. Det er godt å sove sammen med "babyen" sin iblandt!!=)
I morgen er det muligens pappaen som skal være hjemme, etter to dager med mamma. Kommer nok til å savne henne masse i morgen, etter to dager med skikkelig kos og knø. Selv om jeg kjenner at det skal bli godt å gå på jobb også!! Håper bare lille persille snart blir friks igjen!!=)


I dag når Mary skulle ha med seg yoghurt i barnehagen ville hun skrive navnet sitt på boksen selv. Her ser dere resultatet....syns hun er flink til å bare være 3 år!!

Her fikk hun litt hjelp av mammaen!

Store rampen vår, hun har foreløpig holdt seg frisk....men med alt som går nå om dagen venter jeg bare på at hun også skal bli syk, sånn er det bare disse vinter månedene!
Det er bare ett problem....min sinnsyke angst for sykdom.....gruer meg til omgangsyken, for den er verst!! Må bare innfinne meg med at jeg ikke slipper unna, sånn er det bare når man har barn!!=)


3 kommentarer:

Emilie sa...

Uff.. God bedring til Ingrid! Ikke no moro med syke små, nei...

Flinke Mary! :D

Anonym sa...

Jo--der fant jeg en utvei-- hurra- jeg fant dokker!Uff- det e så ondt å se ho Ingrid syk--kjenne det nesten sjöl! Flotte bilda av ungan og dokker--lille vakre Mary-tenk ho skriv navnet sitt! Håpe dette kommer med så får vi se om du lykkedes med at vi kunne kommentere! Klem fra ho farmor!

Malys krok sa...

ÅÅÅÅ så syk og slapp! Ser at ho ikke er "seg selv". ikke så artig for en liten jente å være så syk! Håper hun snart er på bedringens vei! sant som du sier, det er dette som er en del av det å være mamma, og du tar seg virkelig av en syk Ingrid!

Så flink Mary er, å skrive navnet sitt når hun bare er 3 år, det er godt gjort! Takk for koselig hilsen!
-Margit-