tirsdag 12. oktober 2010

Å være viktig

Jeg har aldri følt at jeg er den viktigste for noen.....men hvor viktig er egentlig det, å være viktigst?? Å hvem skal man være viktigst for?? For sine barn, for sin mor og far eller for sin kjære......kanskje for hunden sin??
Jeg føler alltid at noen er viktigere enn meg, jeg har ikke selvsikkerheten til å tro at for noen i denne verden er jeg viktigst....den følelsen har jeg aldri hatt, og kanskje er det ikke nødvendig å ha den følelsen heller?? Det er kanskje helt greit å ikke være så viktig.....
.....men det betyr ikke at jeg ikke ønsker det, jeg kjenner inni meg at jeg skulle ønske at jeg var den viktigste for noen, men jeg føler at alle rundt meg av familie og barna har noen som er mere viktig......og det er muligens slik det skal være!
Hadde jeg bare kunne slått meg til ro med at jeg er viktig nok, at de som er rundt meg og som er glad i meg syns jeg er viktig, selv om jeg nødvendigvis ikke er den absolutt viktigste. Hadde jeg bare forstått at det finnes flere nyanser enn svart og hvit, at selv om jeg ikke er viktigst så er jeg nødvendigvis ikke uviktig.....
Jeg lurer på om det er bare jeg som tenker sånn.....om det bare er jeg som har en sånn inderlig sårhet anngående dette.
Etter ett møte i dag, hvor dette var litt av det samtalen handlet om, var det en som er veldig viktig for meg som sa " Du e jo viktig, din idiot!!"....hehehe.....kanskje jeg bare må slå meg til ro med det da!! At jeg faktisk er viktig, viktig nok!!

Idiot = en person som oppfører seg svært dumt....;o)

2 kommentarer:

Line sa...

Tankevekkende innlegg! Jeg er HELT sikker på at du er viktig fordi du er nettopp deg. Hvem er det som kjenner mannen din best? Hvem er det som best vet hva han trenger etter en lang uke på jobben? Jeg tror det er deg... Hvem er det som lufter, leker og prater med hunden? Hvem er det som følger han til dyrlegen og passer på at han har det så bra som overhodet mulig? Jeg tror det er deg... Hvem er det som kjenner bestevennene til fire barn? Hvem er det som vet hva de liker når de er syke, hvordan man tar bort marerittene deres eller lager favorittmaten? Hvem er det som kan yndlingsfarger, yndlingsbamser, yndlingssanger? Jeg tror det er det... Du er viktig for familien din, nettopp fordi du er deg! :)

"Just remember that when life gets hard and you feel all alone, you mean the world to someone; and that someone calls you mom ♥"

Håper du skjønner det selv etterhvert.

Malys krok sa...

Hei Linda! Dette var et litt alvorlig tema, som jeg måtte tenke litt over før jeg skrev. Viktig for noen? Viktigst?
Så klart er du det! Du er nok den viktigste for dine to småjenter! En mamma som er der! Kan du tenke deg noen som er viktigere for de små enn akkurat DU? Og for din kjære? Tror mange kan ha denne følelsen, uten helt å sette ord på det.
Jeg vil også gjerne, og litt forsiktig,for ikke alle liker det, si deg, at for Gud er du alltid viktigst!
Ønsker deg en god natt!
Klem fra Margit!