tirsdag 26. oktober 2010

Fadderfest i barnehagen

Da samler vi inn penger til Maylinn, ei jente fra guatemala som barnehagen har vært fadder for i over ti år. Pengene kommer inn ved at ungene sekger kunsverk de har laget, og at foreldre og barn lager kakaer, rundstykker, fruksalat og andre godsaker som vi selger i barnehagen, og så selger vi masse lodd. Det hele foregår en ettermiddag og barna kan ha med seg familien.
Jeg og mary hadde oppgave med å lage fruksalat, mary var så flink å skjære frukt sammen med meg og fruktsalaten ble kjempe god!!=)
En kry Mary som fortalte alle i barnehagen at det var hun og mamma som hadde laget fruktsalat.....å i morgest når hun våknet sa hun "Mamma, d va en koselig fadderfest i går!!"
Så da gleder vi oss bare til neste års fadderfest!!

1 kommentar:

Malys krok sa...

Så flott og positivt av barnehagen å lære ungene at det er viktig å dele med hverandre! Så flink Mary var å hjelpe, der har både du og ho grunn til å være stolte! Det er så fint å lese når du forteller hva ungene gjør, og hva dere gjør sammen! så trivelig å følge dere! Har jo sett på dette innlegget før, men ikke hatt tid til å skive. To dager har jeg holdt på med å skjære av kjøtt og så sy ruller, og i går bakte jeg lefser til en mann som pleier å kjøpe av meg. I dag skal jeg bade og klippe Emma. da blir ho så søt og myk. Ha det godt,Linda!
Klem fea meg! -Margit-