onsdag 12. mai 2010

En stjerne er slukket, min kjære oldemor har gått bort!!

Min kjæreste oldemor, Dagny Kristine Loe har gått bort, 97 år gammel!
Hun har som sikkert mange vet, levd ett langt og til tider veldig tungt liv, men maken til livsglede og livslyst har jeg aldri sett så sterkt som hos henne! Hun er ett forbilde og en stjerne, og verden har blitt fattigere nå som hun er borte. Alikevel har verdens også blitt rik, ved å ha hatt henne i den så lenge!!
Jeg har ikke hatt kontakt med henne de siste årene i hennes liv. Avstandene er store og hun har med årene glemt oss litt bort, noe som har gjort meg redd for å treffe henne. Det er ett valg jeg har gjort og som jeg står ved, men jeg har en ting som vil bo hos meg alltid og det er tiden vi delte i Berlevåg da vi spilte inn en dokumentar om hennes liv. Aldri før og aldri etter har jeg vært så nær henne, og det er minner som aldri kommer til å forsvinne!!
Alt jeg ønsker nå er at hun har det bra og at hun får treffe sin kjære Osvald igjen.....jeg skal ordne med det vi ble enige om, oldebesta....jeg skal ordne med det!!
Hvil i fred, vi sees igjen!!

2 kommentarer:

Julie sa...

Kjenne tåran presse litt på når æ leste innlegget ditt!
Æ e kjempe gla for at æ fikk møte Dagny og fikk være med på den tida i Berlevåg. Va utrolig å få høre historien og få oppleve den gleden ho bar i sæ!

RIP!

Og masse gode klemma til dæ min kjære! <3

Kint@n sa...

Huff da! Leit å høre! Kondolerer er et nakent ord, men sender dere en tanke. Flotte bilder! Stemningsfulle!