fredag 21. mai 2010

Begravelse og vakre Løkvika

På torsdag ble min kjæreste oldemor begravet.
Endelig fikk en 97 år gammel sjel hvile, begravelsen var kjempe fin.
To av hennes barnebarn holdt tale å jeg kan love at ikke ett øye var tørt, talene var så personlige og fine, og ikke minst rørende!!
Og selv om man selvfølgelig ønsker det beste for henne, så er sorgen ennå som en klump i magen og selv om plassen i hjerte der hun alltid har vært fortsatt er full av henne, så stikker det litt til iblandt alikevel.....man vet at hun ikke er mere, jeg skal aldri få se henne, klemme henne eller ha den gode samtalen med henne igjen.....og det er forferdelig trist! Det føles nesten som om jeg trodde at hun skulle leve evig.....
Kjære oldebesta, jeg håper du vet hvor mye du betyr, selv om jeg ikke alltid var der å fikk sagt det!!
Dette bildet og bildene under er tatt i Løkvika, min oldemor og oldefars hjem under krigen.
Her hadde de denne lille hytta med ett kjøkken, to soverom og ett lite fjøs.....der bodde det to voksne og etter hvert 8 barn!!;)
Det var nok her hun hadde sine lykkeligste år, sammen med sin Osvald og sine barn, og jeg tror også det er der de er nå å koser seg!! Meg og søstra mi på trappen på huset i Løkvika!!

Datteren min og søstra mi si datter som koser seg i Løkvika!!

Ingen kommentarer: