søndag 21. mars 2010

Yukigassen i dag også.....men....

....i dag ble det bare litt over to timer! Grunnen til det var tidvis skikkelig ruskevær!

Man skal ut, i all slags vær, men det blir bare ikke like lenge som når det er fint vær!!=)

I dag var det tidvis mye vind, med snekov i massevis og tidvis sol, med litt mindre vind og sne...såe i dag var det Vardø-vær, akkurat sånn som vi er vant med!!;o)

Kampene gikk sin gang, det var bare å skygge unna for steinharde sneballer og sette vognene litt unna. Mary kosa seg masse ute selv om det var litt ruskevær, er så glad for at hun liker seg så godt ute!!
Å vaffel må man ha, selv om man er litt dårlig humør så hjelper det med litt vaffel og brus!!;o)


Å plutselig var det sol og fint ei stund, så pappaen og Mary lekte masse i sneen og klatra litt på festningen! Men da når neste runde med ruskevær kom, da ville Mary hjem.....da var hun trett, savnet sovva og sutta og i grunn lei av å få sne og vind i ansiktet!!;o)


Å når vi kom hjem tok jeg disse fine bildene av Christine og Mary!!

Fine jentene mine!!=)

Å Chris Marius tok dette vakre bilde av meg....hehehe!! Vær og vind hud i ansiktet!!;o)


Så kjørte vi en tur på landet, så Boghardt fikk tisse litt og Mary fikk sove litt!!;o)

Å der var det jammen meg også ett skikkelig fykomvær og veien til Smelror var snødd igjen!!=)

"Da e d Vardø-vær, da e d Vardø-vær og ingen plass på jorda kan det fyke sånn som her.....";o)


Ja da var Yukigassen over for denne gangen, ikke vet jeg hvem som vant eller noe sånt. Jeg er en av dem som ikke er så opptatt av selve spillet, men som elsker stemningen rundt hele arrangementet. Tenk å kunne væer ute en hel dag, bare å gå rundt å prate med folk, spise god mat ute, leke i sneen og bare se på alt som skjer rundt seg å kjenne at livet er så utrolig godt å leve!! Yukigassen er noe helt spesielt å jeg må berømme alle de som som står bak å lager ett så flott opplegg!! Så da er det bare å glede seg å se frem til neste års Yukigassen å håpe på like fint og koselig arrangement og vær!!=)

2 kommentarer:

Kint@n sa...

Utrolig mange fine bilder. Og herlige vinter kinn..hehe!

Galskap sa...

OMG, for et vær!!! :o

Jeg husker det fra jeg bodde i Vadsø... Definitivt mye MER vær der oppe enn her nede, altså.

For noen flotte bilder! Ungene begynner å bli så store...