onsdag 17. februar 2010

Lille sintefestus og litt jobbsnakk!!

Ingrid koser seg i barnehagen, men når hun kommer hjem er hun en hel del mamma og pappa syk!! Hvis vi ikke har henne på fanget eller sitter på gulvet sammen med henne, så hyler hun som bare det...hahaha....såe for å prøve å få en slutt på det, så blir det bittelitt hyling her på ettermiddagene!!;o)
Så klart er det ikke bare hyling, men masse kos og lek også!!=)

På tirsdag ble jeg oppringt fra barnehagen der Ingrid og Mary går. De lurte på om jeg kunne jobbe der den dagen, som vikar! Og det gjorde jeg. Det var skikkelig deilig å komme seg ut i arbeid, og det var morsomt å være i barnehagen sammen med masse fine unger!!=)
Dessverre syntes ikke Mary at det var like mye stas!!:(
Vi fikk jo ikke tid til å prate så mye om at jeg skulle jobbe der, så lillemora mi syns det var en veldig vanskelig greie!!
HUn gråt nesten i ett fra klokka var halv ti til klokka var halv ett....Det gikk ganske greit når vi møttes ute, så lenge jeg var sammen med henne. Men hvis jeg måtte ta noen av de andre ungene så gråt hun skikkelig store og mange tårer!!
Å etter mange timer med å være lei seg, sint og fortvilet over at mammaen var i barnehagen, men ikke sammen med henne så fikk hun en ganske rar fysisk reaksjon. Hun ble nemlig ganske bleik og blå på leppene....selv om hun ellers var i fin form. Jeg var inne å så til henne og ga henne en sove-klem, og da følte hun seg bedre....men var fortsatt litt blå på leppene og bleik.
Vi bestemte oss for å se det litt ann, og da jeg kom hjem leste jeg dette på nett:
".....En annen vanlig årsak er det vi kaller for affektkramper. Disse utløses av sinne, overraskelse, smerte eller kraftig gråt. Barnet trekker pusten dypt en gang, slutter å puste en kort periode for så å begynne å puste igjen. De kan bli bleke og blå på leppene....."
Mere kan dere lese her

Jeg var faktisk usikker på om jeg skulle jobbe mere der i barnehagen, men jeg har vært der i dag også å da gikk det helt fint. Vi har fått prata litt med mary om det å jobbe og at jeg skal være litt der som hun er i barnehagen. Regner med det bare var at hun ikke fårsto helt hva som foregikk, og at det blir lettere for henne nå....og jeg er jo bare sånn oppringnings vikar, så det blir nok ikke så mye jobb!!;o)
Ellers følger vi litt med på OL-sporten på tv, og er sånn passe fornøyd med innsatsen!! Man kan ikke alltid vinne gull!!;o) Og dessuten gjør jo svenskene det bra, og siden jeg anser meg selv som litt svensk så jubler jeg for det!!;o)

Ingen kommentarer: