søndag 1. november 2009

Jeg er redd...veldig redd!!

Ja jeg er så jævlig redd at jeg nesten ikke får sove om natten, og jeg gruer meg så forferdelig til neste dag....Jeg er så redd for alt som skjer rundt meg!!
Jeg er så redd for svineinfluensaen, hva kan den gjøre med meg og familien min??
Å jeg er redd vaksinen mot svineinfluensa, for alle sier så mye forskjellig og tenk om den ødelegger livet vårt/mitt??
Jeg er så redd for alle værendringer, for det som skjer med klimaet....for alle ekstremvarslene som kommer....
Jeg er så redd for sykdommmer, fordi det er så mange rundt meg som dør av kreft, hjertestopp, hjerneslag osv.....unge mennesker, og gamle...det kan ramme hvem som helst!!
Å jeg er så utrolig redd for ungene mine, de to store som jeg ser alt for sjelden og som jeg i grunn ikke har så mye kontroll over...de vokser så fort og jeg føler at de forsvinner litt og litt for hver gang de er her....og de små, som er så forsvarsløse mot alt som kan skje med dem, og jeg er ikke istand til å skåne dem mot noe, det som skjer det skjer!!
Jeg er så redd for hver dag, for hva den bringer av ulumskheter og skit....selv om ikke hver dag inneholder det så er det det jeg forventer av den...
Jeg er så redd for tiden, fordi den går og jeg klarer ikke å henge med....det er så mye jeg ikke for gjort og alikevel så mye jeg rekker å tenke på og bekymre meg for....
Jeg har mye å glede meg over, vakre snille barn, verdens snilleste mann, hus og hjem, mat og jeg er forholdsvis frisk...alikevel overskygger angsten og redselen min alt, alt det gode og fine i hverdagen min!
Jeg klarer ikke kose meg med ungene, jeg er slapp og sliten, selv om jeg ikke gjør noen ting, jeg har problemer med å spise for jeg er hele tiden så urolig i magen og jeg plages mye med mageproblemer pga av at jeg våkner hver morgen med angst og sovner hver kveld med angst....
jeg har en stor klump nede i magen som svir og irriterer, og en litt mindre en i brystet, som gjør det tungt å puste!!
Hver kveld ber jeg til Gud om å hjelpe meg ut av denne tunge sirkelen jeg har kommet inn i, jeg ber om å få livet mitt tilbake, slik at jeg kan kose meg med ungene, mannen min og kose meg med livet mens det ennå ikke er noe galt med det....
ber om at jeg kan glemme de sorger som kanskje en gang kommer, leve livet her og nu.....han har ikke hørt meg ennå, eller kanskje han hjelper meg selv om jeg ikke merker det helt ennå....
Jeg håper iallefall at jeg snart kan bli meg selv igjen, for jeg vil så gjerne ha det gøy, kose meg og leve hver dag i glede og kjærlighet over det å bare være her, sammen med de jeg elsker overalt på jord....
Håper det kommer snart, jeg er veldig sliten av og være så vannvittig redd for alt!!

1 kommentar:

laila sa...

Hej Lindagumman! Förstår att du lider, känner igen mkt av det du beskriver, dina känslor. Som mor vill man ju ta hand om sina barn på bästa sätt och skydda dem från allt farligt som kan hända. Det tror jag finns naturligt i oss mödrar. Och det kan ge oss skräckkänslor! Våra barn e ju så oskyldiga och försvarslösa när de e små och behöver oss verkligen. Vi gör allt vi kan och vet du, jag är säker på att det räcker väldigt långt! Perioder med skräckkänslor, för vad som kan hända, drabbar oss alla ibland. Men barnen växer fortare än vi kan förstå. De e snart stora och "starka" och relativt självständiga. :) Puss och Kram! Tänker på dig. Ps Du har verkligen härliga ungar! Känner ju Mary, Christine o Geirhovard nu :)