torsdag 26. november 2009

Da har førstemann i huset fått vaksine!!

Og førstemann ut var Ingrid! Mary fikk ikke i dag fordi helsesøster ikke ville sette på henne før hun hadde fått bekreftelse fra leg. Det er fordi Mary er allergisk mot eggehvite. Så vi skal prate med lege på tirsdag, så får vi se....kanskje får hun ta den eller kanskje må vi vente til den vaksina uten egg kommer! På tirsdag skal jeg og Chris Marius også ta den.
Det ble ett par episoder med dramatikk på helsestasjonen i dag, da det var to barn som reagerte på vaksina...eller på selve situasjonen rundt vaksinasjon....Det gikk så vidt jeg vet veldig bra med begge barna til slutt, men jeg kjenner at man blir veldig redd og nervøs når man opplever livredde foreldre, og jeg kan ikke forestille meg hvordan jeg hadde reagert om min unge svimte av eller ble dårlig etter vaksinasjonen, må være det absolutte mareritt!!
Ingrid fikk ikke noe reaksjon oppå på helsestasjonen, og vi skal følge nøye med henne dagene som kommer....jeg må ærlig innrømme at jeg er livredd for at hun skal få noe alvorlig reaksjon!!
Men når det er sagt så stoler jeg igrunn på at vi har fått de rette opplysningene om vaksinen, at den inneholder de samme virkestoffer som de fleste andre vaksiner og at det ikke er farligere enn de andre vaksinene barn og voksne får...bivirkninger er det jo med alt, selv om det virker som om det er en hel haug med denne. Jeg krysser fingre og tær for at vi skal komme oss helskinna gjennom vaksinasjonen hele gjengen, å at vi slipper å bli så veldig syk om vi skulle få innfluensaen tross alt.
Ønsker alle sammen en influensafri, iallefall innfluensamild førjulstid, og masse gode varme klemmer til dere som er syke, blir syke eller har noen nær dere som er eller blir syke!! ta godt vare på hverandre alle sammen, å ta de nødvendige forholdsregler for din nestes skyld!!;o)

Ingen kommentarer: