fredag 16. oktober 2009

ABC i ord og bilder -ukens bokstav er D

Her vi bor er å huske, det samme som å Disse eller Desse! Derfor falt min D i dag på min kjære lille datter som elsker å disse!! Hun disser når vi er på hytta i Persfjord, hvor disse bildene er tatt og hun disser i barnehagen, ja hun disser overalt hvor det er disser!!

Å Disse er skikkelig gøy!!
Må også få takke for alle kommentarer i tidligere ABC-innlegg...dere er så søte alle sammen!!=)


For å være med på ukens bokstav, klikk på logoen og bli med!!=)

15 kommentarer:

ElinSire sa...

Koselige bilder av lek og moro!

Tusen takk for koelig kommentar hos meg! Veldig hyggelig at du la igjen spor etter deg :)

God helg :)

Living next to me sa...

å " disse " eller huske blir vi aldri for gamle til . Herlige bilder
God helg til deg. Fra F.

linsky sa...

Å disse er moro! :-)

Svenn Inge sa...

Morsomme bilder ;-)

/Svenn-Inge
-------------------------------
http://svenninge.blogspot.com/

Petunia sa...

Disse er gøy! De synes jeg enda! Men det nærmeste jeg kommer det nå kanskje, er å sitte i hammocken!Men jeg var ram på å disse som liten. Jeg husker en gang jeg hadde så stor fart på en slik bildekk disse, at jeg gikk nesten rundt. Da roet jeg meg litt!! Slengdisse er kjempegøy. På hytten laget vi en slengdisse som gikk ut over sjøen og så kunne man velge om man ville slippe taket og falle 5 meter rett ned, eller å være med inn igjen på land. Jeg er en pyse når det gjelder vann, så jeg ble med inn igjen;)

Turid sa...

Herlig med utelek og bilder av barn i lek. Fra sørlandet hvor jeg opprinnelig kommer ifra sier man ronse, men det er ingen på østlandet som skjønner noe av. Så da blir det til at jeg også sier huske. Ønsker deg en fortreffelig dag. Turid

Galskap sa...

Juhuu! Jeg har funnet en side som passer for deg og meg!!! :)

http://kreativmamma.no/

Glad i deg, snuppa!

Henny sa...

Fine billeder af en dejlig lille pige!

Margrethe sa...

Jo jeg husker vel den følelsen. Å se hvem som våget seg høyest. Det kilte mer enn i magen. Nå er hammocken eneste dissen jeg våger meg i.Og den er deilig avslappende. Morsomme bilder, og en herlig liten jente. Ha en dissende god helg.

qehenne sa...

Og huske(som vi sier) er jo kjempegøy. Vi skulle alltid hoppe av i fart og se og hvem som kunne hoppe lengst. Ha en fin helg

Margrethes hus og hage sa...

Det var en fin D :) Jeg flyttet da jeg var 7 år, og bodde et sted de sa disse til et sted de sa huske. Det var ikke gjort i en fei å skjønne at disse var rart å si på det nye stedet!
Det er egentlig rart at det er så ulike ord på samme ting.

God søndag til deg! Hilsen Margrethe

Gamleheksa sa...

Ja, dette er en artig aktivitet i en viss alder :)
Persfjord, er ikke det etter vegen mot Hamningberg? Ei eventyrreise for en østlending å kjøre fra Vardø og ut dit. Så fasinerende og uvant landskap. Variert og storslått. Dit vil jeg gjerne igejn :) :) :)

Camilla :) sa...

Det er så flott å se glade og fornøyde barn, det smitter så lett over til oss foreldre ;)
Gratulerer så mye med dagen i dag!! :D

Lappedamen sa...

Herlig liten dissefrøken. Min datter likte også veldig godt å huske (sier vi) når hun var liten.

TorAa sa...

Virkelig en fornøyd dissedame. Herlige lekende bilder.
Jeg vil også huske;)

Beklager sen kommentar og innlegg denne uken.
Det er her:
http://toraamusic.blogspot.com/

ps. Om du vil bli med på en liten tur i Frankrike, så bli med oss her:
http://toraa.blogspot.com/2009/10/vacation-report-11-crossing-half-of.html