fredag 9. oktober 2009

ABC i bilder -ukens bokstav er C

Hiv deg med på ukens bokstav, det er gøy!!
Trykk på logoen så kommer du til ABC i ord og bilder!!
Ja i dag er bokstaven C, og for meg står C-en for jobben min! Cafeen er altså plassen der jeg jobber og stor trives!!
Her om dagen var jeg ikke på jobb, men på cafee besøk sammen med min vakre venninne Hanne!!=)

Denne kaken er en kaffe-kake som heter noe med Macchiato...den er skikkelig god, når den spises sammen med en skikkelig god kopp kaffe!!=)

Deilige, ferske kaffebønner er det mye av på Cafeen.....og det lukter sååå godt!!

Disse koppene er pynt i Cafeen, det er en gjeng med barnehage unger som har laget dem...ett fargerikt og flott innslag!!=)

Å litt pynt å nips fra Cafeen....verdens nord-østligste og koseligste Cafee!!;)

26 kommentarer:

Lene sa...

Så enkelt og greit å bare kalle cafeen for cafeen ;) Og den machiattoen så farlig god ut :)

Ha en fin dag :)

Sommertid sa...

Da regner jeg med at dere maler egne kaffebønner og lager deilig kaffe av alle typer, slik som : espresso, caffè latte, caffè mocca, Ristretto, Cortado, Americano, Caffè Lungo og Macchiato. Og en eller flere på cafèen er kanskje utdannet Barista ??
Uansett må det være en hyggelig og ikke minst sosialt å jobbe der.
Baker dere eget bakverk også kanskje..det måtte være toppen av "kremen" om dere gjorde det..topp !

God helg :)

Evami sa...

Så koselig å trives sånn på jobben sin at en vil tilbringe fritida si der også:) Kan jo skjønne det ,for det ser jo så trivelig ut der:) Den kaka så bare hel tyummi ut,og de søte koppene ungene har laga:)

Mona sa...

Vilka vackra bilder du tagit. Ett flott café. Det måste vara en underbar atmosfär att arbeta i.

Spiderdama sa...

Så koselig sted du jobber og greit navn:-) Fine bilder også..ser god ut den kaffekaken!
Ha en fin helg!

Petunia sa...

Nei, nå må jeg bare ha kaffe......
og kake:)
Klem fra Petunia

Margrethe sa...

Kjempekoselig innlegg. Og den kaken du, -den kunne jeg godt tenke meg å smake. Ha en god helg!

Gitte J sa...

Jeg elsker og gå på cafe med veninderne, men det var ikke lige det jeg tænkte på da det var C. Et godt valg.

Dorte H sa...

Uhm, dejligt indlæg!

Jeg tror, jeg vil lave mig en kop kaffe :D

Mia sa...

Fint foto av kaffenbönor, jag kan riktigt känna den härliga doften, ser inte så dum ut kakan heller, förstår att du trivs på jobbet :)

Rimkogeren sa...

Det ser bare super løkkert ud - Trist det ligger så langt væk.

Hobbygåsa sa...

Så koselig cafè og så flott C-innlegg! Det ser ut som et fint sted å jobbe.Ha en fin helg!

regnbuesting sa...

Ble kaffetørst jeg nå ;-)

Pupziz sa...

Takk for kommentaren inne hos meg=)
Finfin C du har=D

Gunsside sa...

Fikk jeg lyst på cafebesøk med kaffe og KAKE :-))) Fin C

christina sa...

Café, härligt! Känner doften från bönorna ända hit!!

Henny sa...

Nu fik jeg lyst til kaffe og kage, og det går virkelig ikke på denne tid af aftenen.

Siw Aina sa...

Et genialt navn på en cafè :)

qehenne sa...

Koselige bilder, spesielt det med koppene som ungene hadde laget. Sånne kopper kunne en gjerne hatt med god nymalt kaffe i!
En riktig god helg

Living next to me sa...

sitte om natten og lese cafe innlegg er ikke det smarteste jeg har gjort. Nydlige bilder fra en flott cafe. F.

Anette sa...

Vilket mysigt café du arbetar på! Lyxigt att bara fika hela dagen :-)
"Skap-svensk" det var ett bra ord, man märker när man läser alla norska bloggar att man snappar upp lite norska ord. Så jag är väl snart "skap-norsk" ;-)
Ha en koselig helg! /Anette

PS. fyra barn och hund låter ju väldigt bekant, fast mina barn är ju äldre.......men den var ju små en gång de också! Min yngste är 10 och min äldste 20. Jag läste ju om dig i profilen förstås :-) Man är ju nyfiken!

Madame sa...

Wauw, sikke et flot bidrag til denne uges opgave - dejligt at læse om ;)

Katrine sa...

Masse flotte bilder! Du har virkelig fått med deg mange detaljer fra cafeen.

*Strikkerier* sa...

Tusen takk for hyggelig oppmerksomhet i posten; det gjorde dagen min Linda! : ) Ha en fin-fin uke. Godklem fra Hilde DF

Margrethes hus og hage sa...

Det var et herlig C-innlegg :)

Hilsen Margrethe

TorAa sa...

Dette ser ut til å være en virkelig trivelig Cafe. Og bildene dine viser jo til de grader at den er. Herlig.

Mitt C-innlegg er her:
http://toraamusic.blogspot.com